Chì ci hè in vitamina D? Benefici è carenza di vitamina D

Vitamina D una vitamina solubile in grassuhè U nostru corpu riceve sta vitamina da u sole. Hè necessariu di rinfurzà l'ossi è i denti, per mantene a funzione di u sistema immune, è per facilità l'absorzione di calcium è fosforu. Parechje persone in u mondu è in u nostru paese sperienze a carenza di vitamina D per diversi motivi. A vitamina D hè l'unica vitamina chì u nostru corpu pruduce quandu espunutu à u sole. Tuttavia, hè presente in un numeru limitatu di alimenti. Allora, "Chì hè in vitamina D?" A vitamina D si trova in frutti di mare cum'è salmone, aringa, sardine, tonnu, gamberetti, ostriche, è alimenti cum'è latte, ova, iogurt è funghi.

Chì ghjè a vitamina D?

A vitamina D, un nutriente essenziale per a nostra salute, hè un secosteroidu solubile in grassu chì aiuta à assicurà l'assorbimentu intestinali di calciu è fosfatatu. A cuntrariu di l'altri vitamini, si trova in assai pochi alimenti. Hè pruduciutu da u corpu stessu quandu espunutu à u sole.

ciò chì hè in vitamina d
Chì ci hè in vitamina D?

A vitamina D hè necessaria per sustene diversi prucessi di u corpu:

  • calcium, magnesiu, assorbimentu è regulazione di fosfati
  • Indurimentu, crescita è rimudificazione di l'osse
  • Sviluppu cellulare è remodelazione
  • funzione immune
  • Funzione di i nervi è i musculi

Tipi di vitamina D

Ci hè solu dui tipi di vitamina D.

  • Vitamina D2: A vitamina D2, cunnisciuta ancu com'è ergocalciferol, hè ottenuta da l'alimenti furtificati, l'alimenti vegetali è i supplementi.
  • Vitamina D3: A vitamina D3, cunnisciuta ancu com'è colecalciferol, hè ottenuta da l'alimenti furtificati è l'alimenti animali (pesci, ova è fegatu). Hè ancu pruduciutu internamente da u nostru corpu quandu a pelle hè esposta à u sole.

Perchè a vitamina D hè impurtante?

A vitamina D appartene à a famiglia di vitamini liposolubili, chì include vitamini A, D, E è K. Sti vitamini sò megliu assorbiti in grassu è almacenati in u fegatu è u tessulu adiposu. A luce di u sole hè a fonte più naturale di vitamina D3. I raghji UV da u sole cunverte u colesterolu in a nostra pelle in vitamina D3. D3 hè duie volte più efficace à elevà i livelli di sangue di vitamina D cà a forma D2.

U rolu principali di a vitamina D in u corpu calciu ve fosforu gestisce i livelli. Questi minerali osse sane hè impurtante per I studii mostranu chì a vitamina D rinforza u sistema immune è pò riduce u risicu di malatie cardiache è certi cancers. I bassi livelli di vitamina D anu un risicu di risultatu in fratture di l'osse, malatie di u cori, sclerosi multipla, diversi cancers è ancu morte.

Cumu uttene a vitamina D da u sole

I raghji ultraviolet B (UVB) in u sole sò rispunsevuli di cunvertisce u colesterolu in a pelle in vitamina D. L'esposizione à u sole da 2 à 3 minuti, 20 à 30 volte à settimana, hè abbastanza per una persona di pelle ligera per pruduce vitamina D. Quelli cù a pelle scura è e persone anziane anu bisognu di più esposizione à a luce di u sole per quantità adeguate di vitamina D. 

  • Lasciate a vostra pelle esposta durante u ghjornu: U meziornu hè u megliu tempu per piglià u sole, soprattuttu in l'estiu. À meziornu, u sole hè in u so puntu più altu è i raghji UVB sò più intensi. 
  • U culore di a pelle afecta a produzzione di vitamina D: E persone cù a pelle scura anu più melanina cà e persone cù a pelle più ligera. Melanin prutege a pelle da i danni da u sole. Agisce cum'è un sunscreen naturali. Per quessa, queste persone anu bisognu di stà in u sole più longu per chì i so corpi produci vitamina D.
  • Per pruduce vitamina D, a pelle deve esse esposta: A vitamina D hè fatta da u colesterolu in a pelle. Questu significa chì a pelle deve esse esposta à una quantità abbastanza di u sole. Certi scientisti dichjaranu chì circa un terzu di a nostra pelle deve esse esposta à u sole.
  • A crema solare influenza a produzzione di vitamina D: Certi studii anu determinatu chì l'usu di creme per u sole cù SPF 30 o più riduce a produzzione di vitamina D in u corpu da circa 95-98%.

Beneficii di a vitamina D

  • Rinforza i denti è l'osse

A vitamina D3 aiuta à regulà è assorbe u calciu. Ghjoca un rolu impurtante in a salute di i denti è l'osse.

  • Rinforza u sistema immune

Unu di i benefici più impurtanti di a vitamina D hè u so rolu in a prutezzione è u rinfurzà u sistema immune. Stimula a produzzione di cellule T. Supporta a risposta immune contr'à virus, batteri è fungi chì sò rispunsevuli di diverse malatie cum'è u friddu è a gripe.

  • Impedisce certi tipi di cancru

A vitamina D3 aiuta à prevene u sviluppu di certi tipi di cancru. A vitamina D riparà è regenerate e cellule, chì riduce a crescita di tumuri cancerose, stimula a morte di e cellule danate da u cancer, è reduce a furmazione di vini sanguini in i tumuri.

  • Migliora e funzioni cerebrali
  Chì ghjè una vita sana? Cunsiglii per una vita sana

Ci sò receptori di vitamina D in u core è a spina. A vitamina D ghjoca un rolu in l'attivazione è a disattivazione di a sintesi di i neurotrasmettitori è a crescita è a riparazione di i nervi.

  • migliurà l'umore

A vitamina D hè bona per a depressione staghjunale chì si trova durante u periodu di l'invernu friddu è scuru. Affetta positivamente i livelli di serotonina, una hormona chì regula l'umore in u core. 

  • Aiuta à perdiri pesu

I studii mostranu chì a vitamina D aiuta à a perdita di pisu. Questu hè chì a vitamina D3 aiuta à mantene i livelli di grassu di u corpu.

  • Reduce u risicu di l'artrite reumatoide

Siccomu unu di i benefizii di a vitamina D hè di mantene u sistema immune è di mantene u travagliu bè, a so carenza porta à u sviluppu di l'artrite reumatoide. Piglià a vitamina D reduce a gravità è l'iniziu di sta malatia è altre malatie autoimmune.

  • Reduce u risicu di diabete di tipu 2

Ricerche recenti mostranu un ligame trà a carenza di vitamina D è a resistenza à l'insulina di u corpu è a diabetes mellitus 2. L'aumentu di u nivellu di vitamina D in u corpu supera a resistenza à l'insuline, potenzalmentu impediscenu u sviluppu di a diabetes mellitus 2.

  • riduce a pressione di sangue

E persone cun pressione sanguigna alta sò stati trovati per avè livelli più bassi di vitamina D. Aumentà i livelli di vitamina D pò aiutà à calà a pressione di sangue. 

  • Pò riduce u risicu di malatie cardiache

A carenza di vitamina D hè un fattore di risicu per u sviluppu di pressione alta, malatie di u cori, insufficienza cardiaca congestiva, malatia di l'arteria perifèrica, ictus è attaccu di cori. A migliurà i livelli di vitamina D reduce u risicu di sviluppà a malatia di u cori.

  • Allevi i sintomi di l'esclerosi multipla

I studii dimustranu chì a vitamina D pò riduce u risicu di ottene MS. Per quelli chì anu esclerosi multipla, una malatia in quale u sistema immune attacca u sistema nervu cintrali, a vitamina D allevia i sintomi è ancu rallenta a crescita di a malatia.

Beneficii di vitamina D per a pelle

  • Impedisce l'anzianu prematuru di a pelle.
  • Reduce l'infizzioni di a pelle.
  • Supporta a guariscenza di psoriasis è eczema.
  • Improve l'aspettu di a pelle.

Beneficii di vitamina D per i capelli

  • Accelera u prucessu di crescita di i capelli.
  • Impedisce u spillage.
  • Rinforza i capelli.

A vitamina D debule?

Certi evidenza mostra chì avè abbastanza vitamina D pò aumentà a perdita di pisu è riduce u grassu di u corpu. Siccomu a quantità di vitamina D in u corpu resta a stessa quandu u pesu hè persu, i livelli aumentanu veramente. I studii dimustranu chì a vitamina D pò impedisce a furmazione di novi cellule di grassu in u corpu. Impedisce ancu u almacenamentu di e cellule di grassu. Cusì, riduce efficacemente l'accumulazione di grassu.

Chì ci hè in vitamina D?

bisognu di ogni ghjornu di vitamina d

  • Salmon

A vitamina D si trova principalmente in i frutti di mare. Per esempiu; salmone Hè una grande fonte di vitamina D. Una porzione di 100 grammi di salmone cuntene trà 361 è 685 UI di vitamina D.

  • aringa è sardine

L'aringa hè una di e boni fonti di vitamina D. Una porzione di 100 grammi furnisce 1.628 UI. U pesciu di sardina hè ancu un alimentu chì cuntene vitamina D. Una porzione cuntene 272 IU.

Halibut ve sgombro U pesciu oliu, cum'è u pesciu oliu, furnisce 600 è 360 IU di vitamina D per porzione, rispettivamente.

  • oliu di fegatu di coddu

oliu di fegatu di codduHè una excelente fonte di vitamina D. Ci sò circa 1 IU in 450 teaspoon. Una cucchiara (4.9 ml) d'oliu di fegatu cuntene quantità elevate di vitamina A. U cunsumu eccessivu di vitamina A pò esse tossicu. Per quessa, duvete esse attentu quandu utilizate l'oliu di fegatu di coddu.

  • tonnu in scatola

Parechje persone preferanu u tonnu in conserve per via di u so gustu è u metudu di almacenamentu faciule. Una porzione di 100 grammi di tonnu cuntene 236 UI di vitamina D.

  • Ostra

OstraHè un tipu di clam chì campa in acqua salata. Hè diliziosu, pocu calori è nutritivu. Una porzione di 100 grammi di ostrica salvatica cuntene 320 UI di vitamina D.

  • Gamberetti

GamberettiFornisce 152 UI di vitamina D è hè pocu in grassu.

  • Tuoru d'ova

L'ova sò un grande alimentu nutritivu è ancu una bona fonte di vitamina D. U vignaghjolu d'ovu da i pollastri cultivati ​​in a splutazioni cuntene 18-39 IU di vitamina D, chì ùn hè micca una quantità assai alta. In ogni casu, u nivellu di l'ova di i pollastri chì caminanu fora in u sole hè 3-4 volte più altu.

  • funghi

Eccettu l'alimenti furtificati cù vitamina D, funghi Hè l'unica fonte vegetale di vitamina D. Cum'è l'omu, i fungi sintetizzanu sta vitamina quandu sò esposti à a luce UV. I fungi producenu vitamina D2, mentre chì l'animali producenu vitamina D3. Una porzione di 100 grammi di alcune varietà pò cuntene finu à 2.300 IU di vitamina D.

  • u latti

U latti di vacca piena di grassu hè una excelente fonte di vitamina D è calciu. A vitamina D è u calciu sò essenziali per a custruzzione di l'osse forti. Un vetru di latti furnisce 98 IU, o circa 24% di u bisognu di vitamina D ogni ghjornu. Pudete beie almenu un vetru di latte in a matina o prima di andà in lettu ogni ghjornu.

  • Iogurtu

Iogurtu Hè una bona fonte di calcium è vitamina D. Contene ancu boni batteri intestinali chì aiutanu a digestioni. Per quessa, per e persone in sovrappeso cù prublemi intestinali, manghjà iogurt hè benefica. Un vetru di iogurtu furnisce circa 80 IU, o 20% di u bisognu di ogni ghjornu. 

  • Amandula
  U tonnu in conserve hè utile? Ci hè qualchì male?

AmandulaHè una noce sana chì cuntene omega 3, proteini, calciu è vitamina D. 

Bisogni di vitamina D ogni ghjornu

L'adulti di 19-70 anni sò cunsigliati per piglià almenu 600 IU (15 mcg) di vitamina D per ghjornu. Tuttavia, certi studii indicanu chì a dosa pò varià secondu u pesu di u corpu. Basatu nantu à a ricerca attuale, una ingesta di ogni ghjornu di 1000-4000 IU (25-100 mcg) di vitamina D hè ideale per a maiò parte di a ghjente per ottene livelli sani di vitamina D in sangue. 

ciò chì hè in vitamina d

Cosa hè a carenza di vitamina D?

Mentre a maiò parte di noi sò occupati à ammuccià da a luce di u sole in l'estiu, scurdemu quantu hè impurtante chì a stessa luce di u sole hè per a nostra vita è i nostri corpi. A luce di u sole hè una fonte diretta di vitamina D. Hè per quessa ch'ella hè chjamata vitamina di u sole. A carenza di vitamina D hè incredibbilmente cumuna, è parechje persone ùn anu mancu capitu chì sò carenti.

Hè stimatu chì a carenza di vitamina D afecta à circa 1 miliardi di persone in u mondu. L'individui di pelle scura è anziani, è ancu e persone in sovrappeso è obesi, anu livelli più bassi di vitamina D.

Ciò chì causa a carenza di vitamina D?

Livelli insufficienti di vitamina D in u corpu causanu una carenza di vitamina D. Ancu cù assai luce di u sole, hè veramente sorprendente chì a carenza di vitamina D hè un prublema mundiale. I causi di a carenza di vitamina D sò i seguenti:

  • Esposizione limitata à u sole: E persone chì vivenu in latitudini sittintriunali vedenu menu di u sole. Per quessa, sò in risicu di carenza di vitamina D. 
  • Cunsumu insufficiente di vitamina D: E persone in una dieta vegetariana sò più prubabile di cunsumà insufficiente vitamina D. Questu hè chì a maiò parte di e fonti naturali di sta vitamina si trovanu in l'alimenti animali.
  • Essendu a pelle scura: E persone di pelle scura sò in risicu per a carenza di vitamina D. Queste persone necessitanu da trè à cinque volte più esposizione à u sole per pruduce vitamina D.
  • Obesità: E persone chì sò in sovrappeso anu livelli più bassi di vitamina D.
  • Età: Cù l'età, a capacità di u corpu per sintetizà a vitamina D da l'esposizione à u sole diminuisce. Dunque, e persone anziane sperimentanu tassi più altu di carenza di vitamina D.
  • Incapacità di i rini di cunvertisce a vitamina D à a forma attiva: Cù l'età, i rini perde a so capacità di cunvertisce a vitamina D in a so forma attiva. Questu aumenta u risicu di carenza di vitamina D.
  • Bad assorbimentu: Alcune persone ùn ponu micca assorbe abbastanza vitamina D. A malatia di Crohn, fibrosi cistica è malatia celiac Certi medicazione affettanu negativamente a capacità di l'intestinu per assorbe a vitamina D da l'alimentu chì manghjemu.
  • Cundizioni medichi è medicazione: E malatie renali croniche, l'iperparatiroidismu primariu, i disordini di forma di glaucoma cronica è u linfoma spessu causanu carenza di vitamina D. In listessu modu, una larga varietà di droghe, cum'è droghe antifungali, anticonvulsanti, glucocorticoids, è droghe utilizati per trattà l'AIDS / HIV, stimulanu a rottura di vitamina D. Cusì, pò purtà à livelli più bassi di vitamina D in u corpu.
  • Gravidanza è lattazioni: E donne incinte o chì allattanu necessitanu più vitamina D cà l'altri. Perchè a tenda di vitamina D di u corpu hè esaurita durante a gravidanza è hà bisognu di tempu per custruisce prima di un altru gravidenza.
Sintomi di carenza di vitamina D

U dulore di l'osse è a debule musculare sò i sintomi più cumuni di a carenza di vitamina D. Tuttavia, certi persone ùn anu micca sintomi. I sintomi di a carenza di vitamina D sò:

I sintomi di a carenza di vitamina D in i zitelli è i zitelli

  • I zitelli cun carenza di vitamina D sò in risicu per spasmi musculari, convulsioni è altre difficultà di respirazione.
  • U craniu o l'osse di a gamba di i zitelli cun alta carenza pò esse morbidi. Questu face chì e gammi parenu curve. Anu ancu avè u dulore di l'osse, u dolore musculare, o debule musculare.
  • in i zitelli allungamentu di u colluHè affettatu negativamente da a carenza di vitamina D.
  • L'irritabilità senza ragiuni hè un altru sintumu di a carenza di vitamina D in i zitelli è i zitelli.
  • I zitelli cù carenza di vitamina D anu ritardatu i denti. A carenza influenza negativamente u sviluppu di i denti di latte.
  • A debule di u musculu di u core hè un indicazione di livelli estremamente bassi di vitamina D.

Sintomi di carenza di vitamina D in adulti

  • L'adulti cù una carenza sentenu assai fatigue è vagi dolori.
  • Certi adulti sperimentanu disfunzioni cognitive per via di a carenza di vitamina D.
  • Diventa malatu è suscettibile à infizzioni.
  • Dolori, cum'è l'ossu è u malu di spalle.
  • E ferite nantu à u corpu guariscenu più tardi di u normale.
  • Perdita di capelli per mancanza di vitamina D visibile.
Malatie causate da carenza di vitamina D

I seguenti prublemi di salute ponu esse causati da a carenza di vitamina D:

  • hot
  • Tuberculosi
  • Rachitismo
  • Grip
  • osteomalacia
  • malatie cardiovascular
  • schizofrenia è depressione
  • Cancer
  • malatia parodontale
  • Psoriasi
Trattamentu di carenza di vitamina D

U megliu modu per prevene a carenza di vitamina D hè di ottene abbastanza luce di u sole. Tuttavia, cibi ricchi di vitamina D deve esse manghjatu. Sì questi ùn sò micca efficaci, i supplementi di vitamina D ponu esse pigliati cù u cunsigliu di un duttore. A carenza di vitamina D hè trattata cusì;

  • Manghjendu cibi chì cuntenenu vitamina D
  • uttene abbastanza luce di u sole
  • usendu una iniezione di vitamina D
  • piglià un supplementu di vitamina D
  Graficu di l'Indice Glicemicu - Chì ghjè l'Indice Glicemicu?

Chì ghjè l'eccesso di vitamina D?

L'eccessu di vitamina D, ancu chjamatu ipervitaminosi D o avvelenamentu di vitamina D, hè una cundizione rara ma seria chì si trova quandu ci hè un eccessu di vitamina D in u corpu.

L'eccessu hè generalmente dovutu à piglià dosi elevate di supplementi di vitamina D. L'esposizione à u sole o manghjà cibi ricchi di vitamina D ùn provoca micca eccessi. Questu hè chì u corpu regula a quantità di vitamina D prodotta da l'esposizione à u sole. L'alimenti ùn cuntenenu ancu alti livelli di vitamina D.

U risultatu di un eccessu di vitamina D hè l'accumulazione di calcium in u sangue (ipercalcemia), chì provoca nausea, vomitu, debule è urinazione frequente. Un eccessu di vitamina D pò avanzà à u dulore di l'osse è i prublemi renali, cum'è a furmazione di pietre di calcium.

U requisitu di ghjornu massimu cunsigliatu per adulti sani hè 4.000 IU. Piglià più di sta quantità di vitamina D ogni ghjornu pò causà avvelenamentu di vitamina D.

Chì causa l'eccesso di vitamina D?

L'eccessu hè causatu da piglià troppu supplementi di vitamina D. 

I sintomi di l'eccessu di vitamina D

Dopu avè pigliatu troppu vitamina D, almenu dui di i seguenti sintomi appariscenu dopu à pocu di ghjorni:

  • stanchezza inspiegabile
  • Anorexia è perdita di pisu
  • Stitichezza
  • bocca secca
  • A pelle chì hè lenta per vultà à u normale dopu a compressione
  • Aumenta a sete è a freccia di urinazione
  • mal di testa custanti
  • Nausea è vomitu
  • Riflessi diminuite
  • Confusion mentale è deficit d'attenzione
  • battiti cardiaci irregulari
  • Debilitamentu di i musculi
  • Cambiamenti in andatura
  • disidratazione estrema
  • Ipertensione
  • crescita lenta
  • difficultà à respira
  • perdita temporale di a cuscenza
  • Insufficienza cardiaca è attaccu di cori
  • Calculi renali è insufficienza renale
  • A perdita di l'audizione
  • tinnitus
  • Pancreatitis (inflamazioni di u pancreas)
  • ulcera gastrica
  • Coma
Trattamentu eccessivu di vitamina D

Per u trattamentu, hè necessariu di piantà l'ingesta di vitamina D. Inoltre, l'ingesta di calcium dietetica deve esse limitata. U duttore pò ancu prescrive fluidi intravenosi è medicazione, cum'è corticosteroidi o bisfosfonati.

A vitamina D dannu

Quandu si piglia in dosi appropritate, a vitamina D hè generalmente cunsiderata sicura. Tuttavia, piglià troppu vitamina D in forma di supplementu hè dannusu. I zitelli di 4.000 anni è più vechji, adulti, è donne incinte è chì allattanu chì piglianu più di 9 XNUMX IU di vitamina D per ghjornu pò avè i seguenti effetti secundari:

  • Nausea è vomitu
  • Anorexia è perdita di pisu
  • Stitichezza
  • Debbulezza
  • Prublemu di cunfusione è attenzione
  • prublemi di ritmu di u core
  • Petri renali è danni renali
Quale ùn deve micca aduprà vitamina D?

I supplementi di vitamina D ùn sò micca adattati per tutti. I supplementi ponu interagisce cù certi medicazione. E persone chì piglianu qualsiasi di i seguenti medicazione anu da cunsultà u so duttore prima di piglià un supplementu di vitamina D:

  • Fenobarbital è fenitoina, chì ponu trattà l'epilessia
  • Orlistat, una droga di perdita di pisu
  • Cholestyramine, chì pò riduce u colesterolu

Inoltre, certi cundizioni medichi aumentanu a sensibilità di vitamina D. E persone cun qualsiasi di e cundizioni seguenti anu da cunsultà un duttore prima di utilizà supplementi di vitamina D:

  • ipertiroidismu primariu
  • Cancer
  • sarcoidosi
  • Granulomatosa tuberculosi
  • malatia di l'osse metastaticu
  • sindromu di Williams

Per riassume;

A vitamina D hè un secosteroide soluble in grassu chì aiuta à l'assorbimentu di calcium, magnesiu è fosfate. Hè pruduciutu da u corpu quandu espunutu à u sole. L'alimenti chì cuntenenu vitamina D si trovanu in picculi quantità. Si trova in l'alimenti cum'è frutti di mare, latti, ova, funghi. Ci sò dui tipi di vitamina D. Vitamina D2 è Vitamina D3.

Sta vitamina impedisce à u corpu di malati spessu, rinforza l'osse è i denti, permette a funzione immune di funziunà. A carenza di vitamina D pò esse a causa di l'esposizione insufficiente à a luce di u sole o di prublemi di assorbimentu. Per prevene a carenza, unu deve esse esposti à u sole, manghjà cibi ricchi di vitamina D o piglià supplementi di vitamina D.

Piglià supplementi di vitamina D sopra 4000 UI ogni ghjornu hè dannusu. Pò causà un eccessu di vitamina D. In u risultatu, si ponu accade situazioni assai gravi.

Riferimenti: 1, 2, 3, 4

Condividi u post!!!

Lascia un Audiolibro

U vostru indirizzu email ùn serà micca publicatu. Campi richiesti * sò marcati cù