Chì sò e vitamini solubili in grassu? Pruprietà di vitamini solubili in grassu

I vitamini sò classificati secondu a so solubilità. Certi sò solu solu in acqua è altri sò soluble in oliu. vitamini liposolubili abbundante in alimenti ricchi di grassu. Quandu si manghjanu cù l'oliu, sò assai assorbiti in u sangue. Chì vitamini sò solubili in grassu?

vitamini liposolubili;

  • vitamina A
  • Vitamina D
  • Vitamina E
  • vitamina K

in l'articulu "proprietà di vitamini liposolubili", "malatii vistu in carenza di vitamini liposolubili", "adek vitamini liposolubili" i temi seranu discututi.

Chì sò e vitamini solubili in grassu?

A vitamina Adek hè solubile in grassu?

Vitamina A

Vitamina Aghjucà un rolu impurtante in u mantenimentu di a salute di l'ochji.

Tipi di vitamina A

A vitamina A ùn hè micca un solu compostu. Piuttostu, hè un gruppu di composti solubili in grassu cunnisciuti cullettivamente cum'è retinoids.

A forma dietetica più cumuna di vitamina A hè u retinol. L'altri formi - l'acidu retinale è retinoic - si trovanu in u corpu, ma assente o raru in l'alimenti. A vitamina A2 (3,4-dehydroterminal) hè una forma alternativa, menu attiva chì si trova in i pesci d'acqua dolce.

U rolu è a funzione di a vitamina A

A vitamina A sustene parechji aspetti critichi di a funzione di u corpu:

Salute di l'ochji: A vitamina A hè impurtante per a retenzioni di e cellule sensibili à a luce in l'ochji è a furmazione di lacrime.

Funzione immune: A carenza di vitamina A deteriora a funzione immune, aumentendu a suscettibilità à l'infizzioni.

Sviluppu di u corpu: A vitamina A hè essenziale per a crescita cellulare. A carenza di vitamina A pò rallentà o impedisce a crescita in i zitelli.

crescita di i capelli: crescita di capelli Sta vitamina hè vitale per A carenza porta à alopecia o perdita di capelli.

funzione riproduttiva: A vitamina A hè una vitamina essenziale per a fertilità è vitale per u sviluppu fetale.

Chì sò e fonti alimentari di vitamina A?

A vitamina A si trova solu in l'alimenti di origine animale. I principali fonti alimentari naturali sò u fegatu, l'oliu di fegatu di pisci è u burro. A vitamina A pò ancu esse derivata da certi antioxidanti carotenoidi truvati in e piante. Questi sò cunnisciuti cullettivamente cum'è provitamina A. U più efficau di questi, chì hè abbundante in assai ligumi cum'è carotte, col è spinach. beta carotened.

Quantità consigliata di vitamina A

A tavula sottu mostra l'ingaghjamentu di ghjornu cunsigliatu (RDI) per a vitamina A.

  RDI (UI/mcg)UL (IU/mcg)
Babbi    0-6 mesi                 1.333 / 400             2000/600              
 7-12 mesi1.667 / 5002000/600
I zitelli1-3 anni1.000 / 3002000/600
 4-8 anni1.333 / 4003000/900
 9-13 anni2000/6005.667 / 1700
dami14-18 anni2,333 / 7009.333 / 2800
 19-70 anni2,333 / 70010.000 / 3000
Omi14-18 anni3000/9009.333 / 2800
 19-70 anni3000/90010.000 / 3000

Cosa hè a carenza di vitamina A?

A carenza di vitamina A hè rara, ma i vegetariani ponu esse in risicu perchè a vitamina A si trova solu in l'alimenti d'origine animale. Ancu se a provitamina A hè abbundante in parechji frutti è ligumi, ùn hè micca sempre cunvertita in modu efficiente in retinol, a forma attiva di vitamina A. L'efficacità di sta trasfurmazioni dipende di a genetica umana.

A carenza di vitamina A hè ancu diventata cumuna in certi paesi in via di sviluppu induve a diversità alimentaria hè limitata. Rice è patate biancu sò dominanti in a so dieta; Hè cumunu in pupulazioni chì sò sottonutriti in termini di carne, grassu è verdura. Un sintumu cumuni di carenza iniziale hè a cecità notturna. Quandu sta cundizione avanza, pò purtà à e cundizioni più serii, cum'è;

ochju seccu: A regurgitazione severa pò causà xeroftalmia, una cundizione carattarizata da l'ochju seccu per via di a pruduzzione di lacrime ridutta.

Cecità: A carenza severa di vitamina A pò causà cecità totale. In fatti, hè trà e cause prevenibili più cumuni di cecità in u mondu.

Perdita di capelli: Sè vo avete carenza di vitamina A, pudete cumincià à perde i vostri capelli.

Problemi di a pelle: A carenza di vitamina A provoca a cundizione di a pelle cunnisciuta cum'è ipercheratosi.

cattiva funzione immune: U poviru statutu o carenza di vitamina A predispone a ghjente à infizzioni.

Chì ghjè l'eccesso di vitamina A?

Una sobredose di vitamina A porta à una mala cundizione chjamata ipervitaminosi A. Questa hè una cundizione rara, ma pò avè effetti serii per a salute. I causi principali sò chì i supplementi d'oliu di fegato o di pesci cuntenenu quantità eccessivi di vitamina A. In cuntrastu, l'alta ingesta di provitamina A ùn provoca micca ipervitaminosi.

I sintomi principali è e cunsequenze di a toxicità sò a fatigue, mal di testaQuesti includenu irritabilità, dolore di stomacu, dolore articular, perdita di l'appetite, vomitu, visione annebbiata, prublemi di a pelle, è inflammazioni di a bocca è l'ochji. Pò ancu purtà à danni di u fegatu, a perdita di l'osse è a perdita di capelli. In dosi estremamente elevate, a vitamina A pò esse fatale.

  Cumu fà a cura di i capelli naturali?

Hè ricumandemu chì l'adulti ùn supere micca u limitu di ingesta di 10.000 IU (900 mcg) per ghjornu. Quantità più elevate o 300.000 IU (900 mg) ponu causà ipervitaminosi A aguda in adulti. I zitelli ponu sperimentà effetti dannosi in quantità assai più bassu. 

A tolleranza persunale varieghja considerablemente. I zitelli è e persone cù e malatie di u fegatu, cum'è a cirrosi è l'hepatitis, sò in più risicu è necessitanu una prutezzione extra. E donne incinte anu ancu esse prudente chì e dosi elevate di vitamina A ponu dannà u fetu. Dosi di 25.000 XNUMX IU per ghjornu pò causà difetti di nascita.

Chì sò i benefici di i supplementi di vitamina A?

Mentre chì i supplimenti sò benèfichi per quelli chì soffrenu di carenze di vitamini, a maiò parte di a ghjente riceve abbastanza vitamina A da a so dieta è ùn anu micca bisognu di piglià supplementi.

Ma studii cuntrullati dimustranu chì i supplimenti di vitamina A pò esse benefiziu di alcune persone, ancu s'è a so dieta risponde à i bisogni basi.

Per esempiu, i supplementi di vitamina A ponu aiutà à trattà u sarampulu in i zitelli. Prutege contra a pneumonia assuciata à u sarampellu è reduce u risicu di morte da 50-80%. A ricerca suggerisce chì a vitamina A supprime u virus di u sarampellu.

u bisognu di ogni ghjornu di una persona di vitamina d

Vitamina D

da a pelle quandu esposta à u sole. Vitamina D hè pruduttu. Hè cunnisciutu per i so effetti benèfichi nantu à a salute di l'osse, è in a carenza di vitamina D, u corpu diventa assai suscettibile à e fratture di l'osse.

Tipi di vitamina D

A vitamina D hè ancu cunnisciuta cum'è calciferol è hè dispunibule in dui formi principali:

  • Vitamina D2 (ergoxykipherol): si trova in i funghi è in certi pianti.
  • Vitamina D3 (cholecalciferol): si trova in l'alimenti d'origine animale, cum'è l'ova è l'oliu di pisci, è pruduciutu da a pelle quandu esposta à u sole.

U rolu è a funzione di a vitamina D

A vitamina D hà parechji roli è funzioni, ma solu uni pochi sò ben investigati. Questi include:

Salute di l'osse: A vitamina D regula i livelli circulanti di calcium è fosforu, i minerali più impurtanti per a crescita è u mantenimentu di l'osse. Aumenta l'assorbimentu di sti minerali da l'alimentariu.

regulazione di u sistema immune: Inoltre, regula è rinforza a funzione di u sistema immune.

Una volta in u sangue, u fegatu è i rini cunverte u calciferol in calcitriol, a formula di vitamina D biologicamente attiva. Pò esse ancu guardatu per un usu più tardi in forma di calcidiol. A vitamina D3 cunvertisce in calcitriol più efficace chì a vitamina D2.

Chì sò e fonti alimentari di vitamina D?

Quandu u nostru corpu hè regularmente espostu à u sole, a nostra pelle pò pruduce tutta a vitamina D necessaria. In ogni casu, assai persone passanu pocu tempu in u sole o esce fora cù u sunscreen. A prutezzione di i raghji di u sole hè impurtante, ma riduce a quantità di vitamina D chì a nostra pelle produce.

In u risultatu, a ghjente spessu carica nantu à a so dieta per piglià abbastanza vitamina D. Diversi alimenti cuntenenu naturalmente vitamina D. I più boni fonti alimentarii sò pesci grassi è oliu di pisci, ma i funghi esposti à a luce ultravioletta cuntenenu ancu quantità significativa di sta vitamina. Inoltre, a vitamina D hè spessu aghjuntu à i prudutti di latti è margarina.

Quantità consigliata di vitamina D

A tavula sottu mostra l'ingesta cutidiana cunsigliata (RDI) è u limite superiore (UI) per a vitamina D. Les valeurs marquées par un astérisque sont un apport adéquat (AI) car il n'y a pas de RDI pour les nourrissons. L'IA hè simile à RDI ma basata nantu à evidenza debule.

Gruppu d'età           RDI (UI/mcg)          UL (IU/mcg)              
0-6 mesi400/10 *1.000 / 25
7-12 mesi400/10 *1,500 / 38
1-3 anni600/152,500 / 63
4-8 anni600/153.000 / 75
9-70 anni600/154000/100
più di 70 anni800/204000/100

Cosa hè a carenza di vitamina D?

A carenza severa di vitamina D hè rara, ma a forma ligera di carenza o insufficienza di vitamina D hè cumuna trà i sughjetti di l'uspidale è l'anziani. I fattori di risicu per a carenza sò u culore di a pelle scura, a vechja, l'obesità, a bassa esposizione à u sole è e malatie chì impediscenu l'assorbimentu di grassu.

I cunsiquenzi più cunnisciuti di a carenza di vitamina D includenu l'osse molli, i musculi debuli è un risicu aumentatu di fratture di l'osse. Sta cundizione hè chjamata osteomalacia in adulti è rachitismo in i zitelli. 

carenza di vitamina D, cattiva funzione immune, infizzioni è malatie autoimmuneProvoca ancu una sensibilità aumentata. L'altri sintomi di carenza ponu include fatigue, depressione, perdita di capelli è cicatrisazione di ferite.

Studi observational liganu livelli bassi di vitamina D o carenza à un risicu aumentatu di morte da u cancer è un risicu aumentatu di attaccu di cori.

Chì ghjè l'eccesso di vitamina D?

A toxicità di vitamina D hè assai rara. Passà troppu tempu in u sole ùn pruvucarà micca a toxicità di vitamina D, ma piglià grandi quantità di supplementi pò dannu. Consequenza maiò di a toxicità ipercalcemiaHè una cundizione carattarizata da una quantità eccessiva di calcium in u sangue.

  Cosa hè bonu per u sole? Metudu di trattamentu naturali in casa

I sintomi includenu mal di testa, nausea, perdita di l'appetite, perdita di pisu, fatigue, danni renali è di cori, pressione alta è anomalie fetali. L'adulti sò generalmente cunsigliati per ùn superà u limitu massimu di a so ingesta di vitamina D di 4000 IU per ghjornu.

Quantità più altu chì varieghja da 40,000-100,000 IU (1,000-2,500 mcg) per ghjornu pò causà sintomi di toxicità in l'adulti quandu pigliate ogni ghjornu per unu o dui mesi. Ricurdativi chì ancu i dosi più bassi ponu dannu à i zitelli.

Chì sò i benefici di i supplementi di vitamina D?

Per e persone chì passanu pocu tempu in u sole è ùn manghjanu micca pesci oleosi o fegato, i supplimenti di vitamina D ponu esse assai benefica. Piglià supplimenti regularmente pò riduce u risicu di infizzioni respiratorii.effetti di vitamina e

Vitamina E

un putente antioxidante Vitamina Eprutegge e cellule da l'anzianu prematuru è i danni da i radicali liberi.

Tipi di vitamina E

A vitamina E hè una famiglia di ottu antioxidanti strutturalmente simili è hè divisa in dui gruppi:

Tocoferoli: Alpha-tocopherol, beta-tocopherol, gamma-tocopherol è delta-tocopherol.

Tococrienoli: Alpha-tocotrienol, beta-tocotrienol, gamma-tocotrienol è delta-tocotrienol.

Alpha-tocopherol hè a forma più cumuna di vitamina E. Questu hè circa 90% di vitamina E.

U rolu è a funzione di a vitamina E

U rolu principali di a vitamina E hè di agisce cum'è un antioxidante, prevenendu u stress oxidativu è prutegge l'acidi grassi in a membrana cellulare da i radicali liberi. Sti proprietà antioxidanti include vitamina C, vitamina B3, è sélénium arricchitu cù altri nutrienti. In quantità elevate, a vitamina E reduce a capacità di u sangue di coagula.

Chì sò e fonti alimentari di vitamina E?

I fonti dietetichi più ricchi di vitamina E sò certi olii vegetali, sementi è noci. , avocadoU pesciu oliu è l'oliu di pisci sò altre fonti ricche.

Quantità cunsigliata per a vitamina E

U tavulu sottu mostra l'ingesta di vitamina E è u limitu massimu tollerable. Les valeurs marquées par un astérisque sont suffisantes car il n'y a pas de valeurs RDI pour les nourrissons.

  RDI (UI/mg)UL (IU/mg)
Babbi          0-6 mesi                6/4 *                     Inconnu              
 7-12 mesi8/5 *Inconnu
I zitelli1-3 anni9/6300/200
 4-8 anni11/7450/300
 9-13 anni17/11900/600
adolescenti14-18 anni23/151.200 / 800
Adulti19-50 anni23/151,500 / 1,000
 51 +18/121,500 / 1,000

 Cosa hè a carenza di vitamina E?

A carenza di vitamina E hè rara è ùn si trova in i persone sani. Spessu succorsu in e malatie chì impediscenu l'assorbimentu di grassu o vitamina E da l'alimentariu, cum'è a fibrosi cistica è a malatia di u fegatu.

I sintomi di a carenza di vitamina E includenu debule musculare, difficultà per caminari, tremori, prublemi di visione, funzione immune debule è letargia.

A carenza severa è longu pò causà anemia, malatie di cori, prublemi neurologichi gravi, cecità, demenza, riflessi debbuli, è incapacità di cuntrullà cumplettamente i movimenti di u corpu.

Chì ghjè a tossicità di vitamina E?

Una sobredose di vitamina E hè difficiule di ottene da fonti dietetichi naturali. I casi di toxicità sò stati signalati dopu chì a ghjente hà pigliatu quantità assai elevate di supplementi. Eppuru, paragunatu à e vitamini A è D, una sobredose di vitamina E pare esse relativamente innocu.

Pò avè effetti sanguinanti, contru à l'effetti di a vitamina K è causanu sagnamentu eccessivu. Cusì, e persone chì piglianu medicazione per diluzione di u sangue ùn deve micca piglià grandi quantità di vitamina E.

Inoltre, à dosi elevate sopra 1000mg per ghjornu, a vitamina E pò avè effetti prooxidanti. Questu hè, potenzalmentu pruvucarà stress oxidativu, chì agisce u cuntrariu di un antioxidante.

Beneficii è Risichi di l'Alta Vitamina E Intake o Supplementi

A vitamina E da quantità elevate di alimenti o supplementi furnisce una quantità di benefici. Una forma di vitamina E, gamma-tocopherol, pò aumentà a pressione di sangue aumentendu a dilatazione di i vini sanguini, potenzialmente sminuendu a pressione di sangue è u risicu di malatie di u cori.

I supplementi di gamma-tocoferoli anu ancu un effettu di diluzione di u sangue, è ancu di diminuite i livelli di colesterol LDL "cattivu". À u cuntrariu, altri studii suggerenu chì i supplementi di vitamina E à dosi elevate pò esse dannusu ancu s'ellu ùn mostranu micca signali di toxicità.

Per esempiu, studii d'osservazione dimustranu chì l'assunzione di supplimenti di vitamina E hè ligata à un risicu aumentatu di cancru di prostata è di morte per tutte e cause.

Dati l'effetti potenzialmente negativi di i supplementi di vitamina E, ùn ponu micca esse cunsigliatu à questu puntu. Studii d'alta qualità sò necessarii prima di cunclusioni sòlidi ponu esse tirati nantu à a sicurità à longu andà di sti supplementi.

malatie causate da a carenza di vitamina k

Vitamina K

vitamina K Ghjoca un rolu chjave in a coagulazione di u sangue. Senza ellu, u risicu di sanguinamentu hà da risultatu in a morte.

Chì sò i tipi di vitamina K?

A vitamina K hè un gruppu di composti solubili in grassu divisu in dui gruppi principali.

Vitamina K1 (fillochinona): Truvatu in l'alimenti derivati ​​da a pianta, a filloquinone hè a forma principale di vitamina K in a dieta.

  Chì sò i benefici di caminari? Beneficii di caminari ogni ghjornu

Vitamina K2 (menaquinone): Sta forma di vitamina K si trova in l'alimenti d'origine animale è i prudutti di soia fermentati. Vitamina K2 Hè ancu pruduciutu da i batteri intestinali in u colon.

Inoltre, ci sò almenu trè forme sintetiche di vitamina K3. Questi sò cunnisciuti cum'è vitamina K3 (menadione), vitamina K4 (diacetate di menadiol) è vitamina K5.

U rolu è a funzione di a vitamina K

A vitamina K hè un rolu impurtante in a coagulazione di u sangue. Ma a vitamina K hà altre funzioni, cumpresa a prumuzione di a salute di l'osse è a prevenzione di a calcificazione di i vini sanguini, potenzialmente riducendu u risicu di malatie cardiache.

Chì sò e fonti alimentari di vitamina K?

I migliori fonti alimentarii di vitamina K1 (filochinona) includenu i vegetali di foglie verdi, mentre chì a vitamina K2 (menaquinone) si trova principalmente in l'alimenti animali è i prudutti di soia fermentati.

A cuntrariu di u filloquinone, a menaquinone si trova solu in picculi quantità in certi alimenti ricchi di grassu, d'origine animale, cum'è i vitelli d'ova, u burro è u fegatu.

Quantità cunsigliata per a vitamina K

A tavula sottu mostra i valori di ingesta adeguata (AI) per a vitamina K. L'IA hè simile à u RDI, u livellu di ingesta di ogni ghjornu pensatu per risponde à i bisogni di u 97.5% di e persone, ma basatu nantu à evidenza più debule cà l'RDI.

  piglià (mcg)
Babbi        0-6 mesi                      2                            
 7-12 mesi2.5
I zitelli1-3 anni30
 4-8 anni55
 9-13 anni60
adolescenti14-18 anni75
dami18+ anni90
Omi18+ anni120

Cosa hè a carenza di vitamina K?

A cuntrariu di e vitamini A è D, a vitamina K ùn hè micca almacenata in quantità significativa in u corpu. Per quessa, una dieta carenza di vitamina K pò causà situazioni distressing.

Quelli chì ùn ponu micca digerisce in modu efficace è quelli chì anu prublemi di assorbimentu di grassu sò à u più grande risicu di sviluppà una carenza di vitamina K. Questu, malatia celiaccumpresi quelli chì soffrenu di a malatia di l'intestione infiammatoria è a fibrosi cistica.

L'usu di l'antibiotici di spettru largu pò aumentà a carenza, è ancu dosi assai elevate di vitamina A, chì reduce l'absorzione di vitamina K. Mega dosi di vitamina E ponu ancu contru à l'effetti di a vitamina K nantu à a coagulazione di sangue.

Senza vitamina K, u sangue ùn coagularà, è ancu una piccula ferita pò causà sanguinamentu imparable. Fortunatamente, a carenza di vitamina K hè rara, postu chì u corpu solu bisognu di picculi quantità per assicurà a coagulazione di sangue. I livelli bassi di vitamina K sò ancu ligati à a diminuzione di a densità di l'osse è u risicu aumentatu di fratture in e donne.

Cosa hè a tossicità di vitamina K?

lucca vitamini liposolubiliI signali di toxicità di e forme naturali di vitamina K sò scunnisciuti. In u risultatu, i scientisti ùn anu pussutu stabilisce un livellu di ingesta di vitamina K tollerable. Ulteriori studii sò necessarii.

In cuntrastu, una vitamina K sintetica cunnisciuta cum'è menadione o vitamina K3 pò avè qualchì effetti avversi quandu cunsumata in quantità elevate.

Benefici di i supplementi di vitamina K

Pochi studii cuntrullati in l'omu Supplementi di vitamina Kesaminò l'effetti di In questi studii, hè statu determinatu chì i supplementi di vitamina K - vitamina K1 è vitamina K2 - ponu riduce a perdita di l'osse è u risicu di fratture di l'osse. Inoltre, piglià 45-90mg di supplementi di vitamina K2 ogni ghjornu hà migliuratu a sopravvivenza di i pazienti cun cancru di fegatu.

Studi observational suggerenu chì una alta ingesta di vitamina K2 pò riduce u risicu di malatia di u cori. Tuttavia, l'evidenza di studii cuntrullati hè limitata. Infine, i supplementi di vitamina K0.5 pigliati à 1 mg ogni ghjornu per trè anni sò stati assuciati cù l'omi anziani. resistenza à l'insulinarallentò u sviluppu di a droga cumparatu cù u placebo. Nisuna differenza significativa hè stata truvata in e donne.

Di cunsiguenza;

solubile in grassu Ci sò quattru vitamini principali: Vitamini A, D, E è K. Quessi sò assai impurtanti per a salute è anu effetti indispensabili per u corpu. Cù l'eccezzioni di a vitamina D, a maiò parte si trova in noci, sementi, ligumi, pesci è ova, è pudete ottene a maiò parte di manghjà una dieta equilibrata.

Sti vitamini sò abbundanti in l'alimenti grassi, è a so absorzione pò esse aumentata aghjunghjendu grassu à i pranzi. Ancu s'ellu ùn hè micca bisognu di piglià supplementi di vitamina A, E è K, hè assai impurtante per piglià supplementi di vitamina D.

Condividi u post!!!

Lascia un Audiolibro

U vostru indirizzu email ùn serà micca publicatu. Campi richiesti * sò marcati cù