Chì sò e malatie autoimmune? Cumu fà una dieta autoimmune?

malatia autoimmuneUna cundizione in quale u sistema immune attaccà erroneamente u corpu.

Normalmente, u sistema immune pruteghja contra i germi, cum'è i batteri è i virus. Quandu detecta invasori stranieri, manda un esercitu di cellule di guerra per attaccà.

Normalmente, u sistema immune cunnosce a diffarenza trà e cellule straniere è e so cellule.

un malatia autoimmuneIn questu casu, u sistema immune percepisce una parte di u corpu - cum'è l'articuli o a pelle - cum'è stranera. Allibera proteine ​​​​chjamate autoanticorpi chì attaccanu e cellule sane.

qualchi malatie autoimmune mira solu un organu. Per esempiu; A diabetes mellitus 1 dannu u pancreas. Altre malatie, cum'è lupus, affettanu tuttu u corpu.

Perchè u sistema immune attacca u corpu?

I medichi ùn sanu micca ciò chì provoca un misfire in u sistema immune. Tuttavia, certi persone sò più malatia autoimmune pò esse propensu.

donne, malatie autoimmuneHè affettatu da circa 2-1 per centu di l'omi cumparatu cù l'omi - 6.4 per centu di e donne è 2.7 per centu di l'omi. Di solitu, a malatia principia in l'adulescenza di a donna (trà 14 è 44 anni).

qualchi malatie autoimmune Hè più cumuni in certi gruppi etnici. Per esempiu, lupus afecta più afro-americani.

Certi, cum'è l'esclerosi multipla è lupus malatie autoimmune vistu in famiglie. Micca tutti i membri di a famiglia avè necessariamente a stessa malatia, ma malatia autoimmune diventa propensu.

malatie autoimmuneQuandu l'incidenza di a TB aumenta, i circadori suspettanu chì i fatturi ambientali cum'è l'infizzioni è l'esposizione à i sustanzi chimichi o solventi ghjucanu ancu un rolu.

L'alimenti muderni sò un altru elementu di dubbitu. Manghjendu cibi ricchi di grassu, zuccaru è assai processati hè ligatu à l'infiammazione, chì pò suscitarà una risposta immune. Tuttavia, questu ùn hè micca statu pruvatu.

Una altra teoria hè chjamata ipotesi di l'igiene. I zitelli d'oghje ùn sò micca esposti à parechji germi per via di vaccini è antisettici. Siccomu ùn sò micca familiarizati cù u microbu, u sistema immune pò overreact à sustanzi innocu.

Malattie autoimmune più cumuni

Ci sò più di 80 diverse malatie autoimmune. Eccu i più cumuni ...

diabete di tipu 1

U pancreas produce l'hormone insulina, chì regula i livelli di zuccaru in sangue. diabete di tipu 1Distrughje e cellule chì producenu insuline di u sistema immune è u pancreas.

U zuccaru in u sangue pò dannà i vini sanguini, è ancu u cori, i rini, l'ochji è l'organi nervi.

artrite reumatoide (AR)

L'artrite reumatoide (RA) hè quandu u sistema immune attacca l'articuli. Stu attaccu provoca rossu, calore, dolore è rigidità in l'articuli.

A diversità di l'artrosi, chì affetta a ghjente à l'età, l'AR pò manifestà in i primi 30 anni.

Psoriasis / artrite psoriasica

I celluli di a pelle nurmale crescenu è sparghje quandu ùn sò più necessarii. Psoriasi face chì e cellule di a pelle si multiplicanu troppu rapidamente. E cellule extra si accumulano e formano ferite rosse e squamose sulla pelle chiamate squame o placche.

Circa u 30 per centu di e persone cun psoriasis sperimentanu gonfiore, rigidità è dolore in l'articuli. Sta forma di a malatia hè chjamata artrite psoriatic.

sclerosi multipla

L'esclerosi multipla (MS) dannu a guaina di mielina, a cupertura protettiva chì circunda e cellule nervose. I danni à a guaina di mielina afectanu a trasmissione di missaghji trà u cervellu è u corpu.

Stu dannu pò purtà à a sonnolenza, debule, prublemi di equilibriu è prublemi di andatura. A malatia si prisenta in diverse forme chì prugressu à ritmi diffirenti.

Circa u 50 per centu di i pazienti MS necessitanu assistenza per caminari in 15 anni di cuntrazione di a malatia.

lupus eritematoso sistemicu (lupus)

In u 1800, i medichi prima a malatia di lupusAncu s'ellu hè statu definitu cum'è una malatia di a pelle per l'erupzione chì pruduce, affetta parechji organi, cumprese l'articulazioni, i rini, u core è u core.

U dolore articular, a fatigue è e rashes sò trà i sintomi più cumuni.

malatie inflammatory intestinali

A malatia di l'intestione inflamatoria (IBD) hè un termu utilizatu per discrìviri e cundizioni chì causanu inflammazioni in u forru di l'intestinu. Ogni tipu di IBD afecta una parte sfarente di u sistema GI.

- A malatia di Crohn pò affettà ogni parte di u trattu GI da a bocca à l'anu.

- A colitis ulcerativa afecta solu u revestimentu di u grossu intestinu (colon) è u rectum.

A malatia di Addison

A malatia di Addison afecta i glànduli suprarenali, chì produci l'hormone cortisol è aldosterona. Avè troppu pocu di sti hormone pò influenzà cumu u corpu usa è almacena carbuidrati è zuccaru.

I sintomi includenu debule, fatigue, perdita di pisu è zuccaru in sangue.

A malatia di Graves

A malatia di Graves attacca a glàndula tiroidea in u collu è a causa di pruduce a maiò parte di l'hormone. L'hormone di tiroïde cuntrolanu l'usu di l'energia o u metabolismu di u corpu.

  Cosa hè a dieta di pollo, cumu si fa? Perdita di pisu Manghjendu u pollo

Troppu di sti hormone acceleranu l'attività di u corpu, causendu sintomi cum'è irritabilità, un battitu di cori rapidu, intolleranza à u calore è perdita di pisu.

Un sintumu cumuni di sta malatia hè l'inflamazione di l'ochji, chjamata exoftalmu. Affetta u 50% di i pazienti di Graves.

Sindrome di Sjogren

Questa hè una cundizione di attaccà i glanduli lubricanti in l'articuli, è ancu in l'ochji è a bocca. I sintomi definitori di u sindromu di Sjögren sò u dolore articular, l'ochji secchi è a bocca seca.

Tiroidite di Hashimoto

Tiroidite di Hashimotorallenta a produzzione di l'hormone di tiroide. I sintomi includenu l'aumentu di pisu, i friddi, a fatigue, a perdita di capelli è l'inflamazione di a tiroide (goiter).

miastenia gravis

A miastenia gravis afecta i nervi in ​​u core chì cuntrollanu i musculi. Quandu sti nervi sò disturbati, i signali ùn dirigenu micca i musculi per spustà.

U sintumu più cumuni hè a debule musculare, chì s'aggrava cù l'attività è migliurà cù u restu. Di solitu i musculi chì cuntrolanu a deglutizione è i movimenti faciali sò affettati.

vasculite

Vasculitis succede quandu u sistema immune attacca i vini sanguini. L'infiammazione restringe l'arterie è i vini, chì permettenu menu flussu di sangue per elli.

Anemia perniciosa

Questa hè una cundizione chjamata fattore intrinsicu, chì hè causatu da l'intestini chì sò eliminati da l'alimentariu. Vitamina B12Affetta una proteina chì aiuta à assorbe i nutrienti. Senza sta vitamina, u corpu ùn pò micca fà abbastanza globuli rossi.

L'anemia perniciosa hè più cumuna in l'adulti anziani. Affetta circa 0,1 per centu di e persone in generale, ma circa 60 per centu di e persone di più di 2 anni.

malatia celiac

malatia celiac E persone cun diabete ùn ponu micca manghjà cibi chì cuntenenu glutine, una proteina chì si trova in u granu, u segale è altri prudutti di granu. Quandu u glutine hè in l'intestinu, u sistema immune l'attacca è provoca inflammazioni.

Parechje persone anu una sensibilità à u glutine, chì ùn hè micca una malatia autoimmune, ma pò avè sintomi simili cum'è diarrea è dolore abdominal.

Sintomi di e malatie autoimmune

Parechji malatia autoimmune I primi sintomi sò assai simili:

- A stanchezza

- dolore musculaire

- Gonfiore è rossu

- bassu febbre

- Difficultà di cuncentrazione

- Intorpidimentu è tingling in mani è pedi

- Perdita di capelli

- Eruzioni di a pelle

E malatie individuali ponu ancu avè i so sintomi unichi. Per esempiu, a diabetes mellitus 1 provoca sete estrema, perdita di pisu è fatigue. L'IBD provoca dolore abdominal, gonfiore è diarrea.

Cù e malatie autoimmune cum'è a psoriasis o RA, i sintomi prima appariscenu è poi si ne vanu. I periodi di sintomi sò chjamati "exacerbations". I periodi quandu i sintomi spariscenu sò chjamati "remissioni".

Quandu duvete andà à un duttore?

malatia autoimmune Duvete vede un duttore se avete sintomi. Hè megliu andà à un specialista, secondu u tipu di malatia chì avete.

- I reumatologi trattanu e malatie articuli cum'è l'artrite reumatoide è u sindromu di Sjögren.

- I gastroenterologi trattanu e malatie di u trattu GI cum'è a celiachia è a malatia di Crohn.

- L'endocrinologi trattanu a cundizione di i glànduli, cumpresa a malatia di Graves è Addison.

- I dermatologi trattanu e cundizioni di a pelle cum'è a psoriasis.

Testi per diagnosticà e malatie autoimmune

A maiò parte malatia autoimmune Ùn ci hè micca una sola prova chì pò diagnosticà. U vostru duttore aduprà diverse teste è valutazione di i sintomi per diagnostichi.

I sintomi di a prova di anticorpi antinucleari (ANA) sò a malatia autoimmune Hè a prima prova utilizata in puntatori. Un risultatu pusitivu prubabilmente significa chì avete una di queste malatie, ma ùn cunfirma esattamente quale.

Altri testi, certi malatie autoimmuneCercheghja ancu autoanticorpi specifichi pruduciuti. U vostru duttore pò ancu fà teste per verificà a inflamazioni chì sti malatie causanu in u corpu.

Cumu sò trattati e malatie autoimmune?

malatie autoimmune Ùn pò micca esse guaritu, ma pò cuntrullà a risposta immune iperattiva è riduce a inflamazioni. 

Ci sò ancu trattamenti dispunibuli per allevà i sintomi, cum'è u dolore, l'inflamazione, a fatigue è e rashes di a pelle. Una dieta equilibrata è un eserciziu regulare vi aiuterà ancu à sente megliu.

Dieta di protocolu autoimmune (Dieta AIP)

Dieta di protocolu autoimmune (AIP)inflammazioni, dolore, lupus, a malatia inflamatoria intestinale (IBD), malatia celiac è altri sintomi causati da e malatie autoimmune cum'è l'artrite reumatoide.

Dieta AIPParechje persone chì anu seguitu anu riportatu una riduzione di i sintomi cumuni di i disordini autoimmune, cum'è a fatigue, u gut o u dolore articular. 

Chì ghjè a dieta AIP?

Un sistema immune sano hè pensatu per pruduce anticorpi chì attaccanu e cellule straniere o dannusu in u nostru corpu.

In e persone cù disordini autoimmune, u sistema immune pruduce anticorpi chì attaccanu cellule è tessuti sani invece di cumbatte infizzioni.

Questu pò esse risultatu in una varietà di sintomi chì includenu dolore articular, fatigue, dolore addominale, diarrea, nebbia cerebrale, danni tissutali è nervi.

E malatie autoimmune sò pensate per esse causate da una varietà di fatturi, cumprese a dispusizione genetica, infezzione, stress, inflammazioni è l'usu di droghe.

Inoltre, alcune ricerche suggerenu chì u dannu à a barriera intestinale in individui suscettibili ponu innescà u sviluppu di certe malatie autoimmune ". intestine leaky Dice chì pò causà una permeabilità intestinale aumentata, cunnisciuta ancu com'è ".

Certi alimenti sò pensati per aumentà a permeabilità intestinali. Dieta AIPsi focalizeghja nantu à l'eliminazione di sti cibi è di rimpiazzà cù l'alimenti densi di nutrienti chì prumove a salute chì sò pensati per aiutà à guarisce l'intestinu è riduce l'infiammazione è i sintomi di e malatie autoimmune.

  Cosa hè a creatina, quale hè u megliu tipu di creatina? Benefici è danni

Cumu fà una dieta autoimmune?

dieta autoimmunetippi di alimentazione, sia permessa sia evitata, è e tappe chì a custituiscenu dieta paleoCiò chì hè simile, ma una versione più dura. Dieta AIP custituitu di dui fasi principali.

Fase di eliminazione

A prima fase hè una fase d'eliminazione, chì implica l'eliminazione di l'alimenti è di e droghe chì sò pensati per causà inflammazioni intestinali, sbilanciamenti trà i livelli di battìri boni è cattivi in ​​l'intestinu, o una risposta immune.

In questu stadiu, cibi cum'è grani, legumi, noci, sementi, solanace, ova è prudutti di latti sò completamente evitati.

Certi medicazione anu ancu esse evitata, cum'è u tabacco, l'alcohol, u caffè, l'olii, l'additivi alimentarii, i zuccheri raffinati è processati, è l'antiinflamatori non steroidali (AINE).

Esempii di NSAIDs include ibuprofen, naproxen, diclofenac, è aspirina alta dosi.

Per d 'altra banda, sta fasi favurizeghja u cunsumu di cibi freschi, densi di nutrienti, carne minimamente trasfurmata, cibi fermentati è brodu d'osse. Enfatiza ancu a migliurà i fatturi di stili di vita cum'è u stress, u sonnu è l'attività fisica.

A durata di a fase di eliminazione varieghja cum'è a persona cuntinueghja a dieta finu à ch'ella si sente una riduzione notevuli di i sintomi. In media, a maiò parte di a ghjente sustene sta fasi per 30-90 ghjorni, mentre chì alcuni ponu avvistà migliure in quantu à e prime 3 settimane.

fase di rientrata

Quandu ci hè un sollievu significativu da i sintomi, a fase di rientrata pò principià. In questu stadiu, l'alimenti per esse evitati sò inclusi in a dieta gradualmente è unu per unu, secondu a tolleranza di a persona.

U scopu di sta tappa hè di determinà quali alimenti causanu i sintomi di a persona. 

À questu stadiu, l'alimentu deve esse riintroduitu unu per unu, è un periudu di 5-7 ghjorni deve passà prima di aghjunghje un alimentu diversu.

Stu periodu dà à a persona assai tempu per avvistà se qualcunu di i so sintomi riapparisce prima di cuntinuà cù u prucessu di rientrata.

Cumu hè implementata a Fase di Rientrata?

A vostra dieta autoimmune Un approcciu passu à passu chì pò esse pigliatu per reintroduce l'alimenti evitati durante a fase di eliminazione in u corpu.

Passu 1

Sceglite un alimentu per reintroduce. Pianu di cunsumà stu alimentu parechje volte à ghjornu in u ghjornu di a prova, dopu ùn cunsumà micca completamente per 5-6 ghjorni.

Passu 2

Manghja una piccula quantità, cum'è 1 cucchiara di manciari, è aspetta 15 minuti per vede s'ellu ci hè una reazione.

Passu 3

Sì avete qualchì sintomu, finisce a prova è evite di manghjà stu alimentu. Se ùn avete micca sintomi, manghja una porzione ligeramente più grande di u stessu alimentu è fighjate cumu si senti per 2-3 ore.

Passu 4

Sè avete qualchì sintomi durante stu tempu, finisce a prova è evite stu alimentu. Se ùn si prisentanu micca sintomi, manghja una parte normale di u stessu alimentu è evitari per 5-6 ghjorni senza aghjunghje altri alimenti.

Passu 5

Se ùn avete micca sintomi per 5-6 ghjorni, pudete reintroduce l'alimentu pruvatu in a vostra dieta è ripetite stu prucessu di reintroduzione di 5 passi cù un novu alimentu.

Nutrizione autoimmune

Dieta AIPCi sò regule strette nantu à quale cibi deve esse manghjatu o evitati durante a fase di eliminazione.

Alimenti da evitari

ciriali

Risu, granu, avena, orzu, segale etc. Alimenti derivati ​​da elli, cum'è pasta, pane è cereali di colazione

poi ci tastau

Lenticchie, fagioli, piselli, arachidi, etc. 

solanace

Melanzana, pepite, patata, tomate, etc. 

ovu

Ova sanu, bianchi d'ova, o alimenti chì cuntenenu sti ingredienti

Prodotti lattieri

U latti di vacca, capra o pecura, è ancu l'alimenti derivati ​​da tali latti, cum'è crema, furmagliu, burro o oliu; Puderanu ancu esse evitati i polveri di proteine ​​​​à base di latti o altri supplementi.

Noci è sementi

Tutti i noci è e sementi è a farina, burro o olii pruduciuti da elli; Include ancu cacao è spezie basate in sementi, cum'è coriandro, cumin, anise, fenouil, fenugreek, mustarda è noce moscata.

qualchi bevande

Alcolu è caffè

Olii vegetali processati

Oli di colza, colza, mais, cuttuni, palmiste, cartamo, soia o girasole

Zuccheri raffinati o trasfurmati

Zuccheru di canna o di bietola, sciroppu di granu, sciroppu di risu marronu è sciroppu di maltu d'orzu; ancu dolci, soda, dolci, dessert surgelati è cioccolatu chì ponu cuntene questi ingredienti

Additivi alimentarii è edulcoranti artificiali

Grassi trans, coloranti alimentari, emulsionanti è addensanti, è edulcoranti artificiali cum'è stevia, mannitol è xilitolu

qualchi Protokolli AIPconsiglia di evitare tutti i frutti, freschi o secchi, durante la fase di eliminazione. Certi permettenu l'inclusione di 1-2 grammi di fructose per ghjornu, chì significa circa 10-40 porzioni di fruttu per ghjornu.

Ancu s'ellu ùn hè micca specificatu in i protokolli AIP, alcuni sò in a fase di eliminazione. spirulina o chlorella Hè cunsigliatu di evitari l'alga, cum'è

Cosa à manghjà

ligumi

Diversi vegetali altri ch'è i solanace è l'alghe da evità

Frutta fresca

Diversi frutti freschi in moderazione

tuberi

Patate dolci è Carciofi

carne minimamente trasfurmata

selvaggina, pesci, frutti di mare, frattaglie è pollame; A carne deve esse acquistata da animali salvatichi, alimentati à erba o da pasture, sempre chì hè pussibule.

  Beneficii di u Succu di Prezzemolo - Cumu fà u Sucu di Prezzemolo?

Cibi fermentati, ricchi di probiotici

Alimenti fermentati senza latti, cum'è kombucha, sauerkraut, pickles è kefir; I supplementi probiotici ponu ancu esse cunsumati.

Olii vegetali minimamente trattati

Oliu d'aliva, oliu d'avocado o oliu di coccu

Erbe è spezie

Puderanu esse cunsumati finu à ch'elli ùn sò micca derivati ​​da a sumente.

L'acitu

Acitu balsamicu, sidru è vinu russu, sempre chì ùn cuntene micca zuccaru aghjuntu

Edulcoranti naturali

Sciroppu d'arce è meli, in moderazione

tè specifichi

Una media di 3-4 tazzi di tè verde è neru per ghjornu

brodu d'ossa

Ancu s'ellu hè permessu, certi protokolli ricumandenu ancu di riduce u cunsumu di l'alimenti basati in coconu, è ancu di u salinu, grassi saturati è omega 6, zuccheri naturali cum'è u meli o u sciroppu d'acero.

A dieta autoimmune hè efficace?

Dieta AIPMentre a ricerca nantu

Puderà aiutà à guarisce l'intestini perdite

L'intestinu di e persone cù e malatie autoimmune hè spessu permeable, è l'esperti pensanu chì ci pò esse un ligame trà a inflamazioni chì anu sperimentatu è a permeabilità di u so intestinu.

Un intestinu sanu tipicamente hà una bassa permeabilità. Questu li permette di agisce cum'è una bona barriera, impediscendu chì i residui di l'alimentariu è di i rifiuti sguassate in u sangue.

Ma un intestinu leaky o leaky permetterà particeddi stranieri per entra in u sangue, possibbilmente causendu inflammazioni.

In parallelu, ci hè una evidenza crescente chì l'alimentariu pò influenzà l'immunità è a funzione di l'intestinu è, in certi casi, riduce u gradu di inflammazioni.

Ancu l'evidenza scientifica hè attualmente limitata, pochi studii Dieta AIPQuestu suggerisce chì pò aiutà à riduce l'inflamazioni o i sintomi causati da questu, trà un gruppu di persone cun certi disordini autoimmune.

Pò riduce a inflamazioni è i sintomi di certi disordini autoimmune

Finu à oghje, Dieta AIP hè statu pruvatu in un picculu gruppu di persone è hà dimustratu risultati apparentemente pusitivi.

Per esempiu, in un studiu di 15 settimane in 11 persone cù IBD Dieta AIPIn, i participanti anu signalatu significativamente menu sintomi di l'IBD à a fine di u studiu. Tuttavia, ùn sò stati osservati cambiamenti significativi in ​​i marcatori di inflammazioni.

In un altru studiu, una glàndula tiroïde disordine autoimmune unu Tiroidite di Hashimoto 16 donne cù a malatia per 10 settimane Dieta AIPseguita ciò chì. À a fine di u studiu, a inflamazioni è i sintomi ligati à a malatia sò stati ridotti da 29% è 68%, rispettivamente.

I participanti anu ancu infurmatu miglioramenti significativi in ​​a so qualità di vita, ancu s'ellu ùn ci era micca differenze significative in e misure di a funzione di tiroïde.

Ancu s'ellu prumette, i studii sò chjuchi è pocu. Inoltre, finu à a data, hè stata realizata solu nantu à un picculu gruppu di persone cù disordini autoimmune. Dunque, più ricerca hè necessaria prima di cunclusioni forti ponu esse fatte.

Aspetti negativi di a dieta autoimmune 

Dieta AIP bir dieta di eliminazione Hè cunsideratu un stigma, chì face assai restrittivu è difficiule di seguità per alcuni, soprattuttu durante a fase di eliminazione.

A fase di eliminazione di sta dieta pò aumentà u risicu di l'isolamentu suciale facendu più difficiuli per e persone di manghjà in paràmetri suciali cum'è un ristorante o a casa di l'amicu.

Hè nutate ancu chì ùn ci sò micca garanzii chì sta dieta riducerà a inflamazioni o i sintomi di malatie in tutte e persone cù disordini autoimmune.

Tuttavia, quelli chì sperimentanu una riduzzione di i sintomi dopu à sta dieta pò esse esitante à passà à a fase di reintroduzione per teme chì pò purtà i sintomi.

Questu pone un grande risicu per l'individuu, postu chì stà in a fase di eliminazione farà difficiuli di risponde à i so bisogni nutrizionali di ogni ghjornu. Dunque, stà in questa tappa per troppu longu aumenta u risicu di sviluppà carenze di nutrienti, risultatu in una mala salute cù u tempu.

Dunque, a fase di rientrata hè assai impurtante è ùn deve esse saltata.

Duvete pruvà a dieta autoimmune? 

Dieta AIPHè pensatu per aiutà à riduce a inflamazioni, u dolore, o altri sintomi causati da e malatie autoimmune.

Per quessa, pò travaglià megliu per e persone cù e malatie autoimmune cum'è lupus, IBD, celiac, o artrite reumatoide.

E malatie autoimmune ùn ponu esse guarite, ma i so sintomi ponu esse cuntrullati. Dieta AIPhà u scopu di cuntrullà i sintomi aiutendu à identificà quali cibi ponu attivà chì sintomi.

L'evidenza per l'efficacità di sta dieta hè attualmente limitata à e persone cù IBD è a malatia di Hashimoto. E persone cù altre malatie autoimmune ponu ancu benefiziu da questu.

I svantaghji di a dieta sò pochi, soprattuttu quandu hè fattu sottu a tutela di un dietista o un altru prufessiunale medico.

Avete bisognu di avè un supportu prufessiunale prima di pruvà a dieta AIP.


Più di 80 diverse malatia autoimmune ci hè. Quelli cù malatie autoimmune ci ponu scrive un cumentu.

Condividi u post!!!

Lascia un Audiolibro

U vostru indirizzu email ùn serà micca publicatu. Campi richiesti * sò marcati cù