Cosa hè a soia? Beneficii, Danni è Valore Nutrizionale

A soia (Glicina max) hè una spezia di legumi nativa di l'Asia orientale. Forma una parte impurtante di a dieta di e persone in questa regione. Oghje cresce soprattuttu in l'Asia è l'America di u Sud è di u Nordu.

Hè manghjatu in a so forma naturali in Asia, mentri i prudutti di soia assai trasfurmati sò assai più cumuni in i paesi occidentali. Una varietà di prudutti di soia sò dispunibili, cumprese farina di soia, proteina di soia, tofu, latte di soia, salsa di soia è oliu di soia.

Contene antioxidanti è fitonutrienti chì furniscenu diversi benefici. Hè una bona fonti di altri composti bioattivi cum'è l'acidi grassi insaturati, vitamini B è E, fibra, ferru, calciu, zincu è isoflavoni. 

prufilu nutrizionale, soiarende benefica per a salute umana. Certi ricerche dicenu chì hè ancu benefica per a salute di a pelle. Curiosamente, sia fermentatu sia senza fermentazione soia hà caratteristiche impurtanti.

Ma ci sò ancu preoccupazioni chì pò avè qualchì effetti avversi. In l'articulu "Beneficii, danni è valore nutrizionale di a soia " dicendu infurmazione nantu à a soia Ci hà da esse data.

Cosa hè a soia?

Hè una varietà di legumi nativu di l'Asia. B.C. Ci hè una evidenza chì hè stata cultivata in u 9000 aC.

Oghje, hè largamente cunsumatu micca solu com'è una fonte vegetale di prutezione, ma ancu com'è un ingredientu in parechji alimenti processati.

danni di a soia

Valore nutrizionale di a soia

Hè custituitu principarmenti di proteine ​​​​ma cuntene ancu una bona quantità di carbuidrati è grassi. 100 grammi bollita cuntenutu di nutrienti di soia hè cusì:

Calorie: 173

Acqua: 63%

Proteine: 16.6 gramma

Carboidrati: 9,9 grammi

Zuccheru: 3 grammi

Fibra: 6 grammi

Grassi: 9 grammi

     Satu: 1.3 grammi

     Monoinsaturati: 1.98 grammi

     Poliinsaturati: 5.06 grammi

     Omega 3: 0.6 grammi

     Omega 6: 4,47 g

Valore di Proteina di Soia

Questa verdura hè trà e migliori fonti di prutezione vegetale. Ratio di proteina di soia 36-56% di u so pesu seccu. Una ciotola (172 grammi) soia bollita, furnisce circa 29 grammi di prutezione.

U valore nutrizionale di a proteina di soia hè bonu, ma a so qualità ùn hè micca altu cum'è a proteina animale. I tipi principali di prutezione quì sò glicina è conglicina, chì custituiscenu circa 80% di u cuntenutu tutale di prutezione. Sti proteini ponu causà reazzioni allergii in certi persone.

Valore di l'oliu di soia

A soiahè classificatu cum'è una semi oleosa, è sta pianta hè aduprata per fà l'oliu. U cuntenutu di grassu hè di circa 18% da u pesu seccu, a maiò parte di l'acidi grassi poliinsaturati è monoinsaturati, cù una piccula quantità di grassu saturatu. U tipu predominante di grassu, custituendu circa 50% di u cuntenutu di grassu tutale l'acidu linoleicuCamion.

Valore di carbuidrati di soia

Perchè hè pocu in carbuidrati, hè ancu bassu nantu à l'indice glicemicu (GI), chì significa chì ùn cambierà micca troppu u nivellu di zuccaru in sangue dopu un manghjà. Dunque hè un alimentu adattatu per i diabetici.

Fibra di soia

Contene fibre soluble è insoluble. I fibri insolubili sò alfa-galactocytes, chì ponu causà gonfiore è diarrea in individui sensittivi.

L'alfa-galattociti appartenenu à una classe di fibra chjamata FODMAPs chì ponu aggravà i sintomi di u sindromu di l'intestione irritable (IBS).

Ancu s'ellu pò causà effetti secundari indesiderati in certi persone, soiaA fibra soluble in cedru hè generalmente cunsiderata sana.

Sò fermentati da i batteri in u colon, chì prumove a salute di l'intestinu è ponu riduce u risicu di cancru di u colon. acidi grassi a catena cortaCausanu a furmazione di SCFA.

Vitamini è minerali truvati in a soia

Questa verdura benefica hè una bona fonti di diverse vitamini è minerali:

mulibdenu

Un oligoelementu essenziale chì si trova principalmente in sementi, grani è legumi molibdenu è ricca di

Vitamina K1

Hè a forma di vitamina K truvata in legumi. Ghjoca un rolu impurtante in a coagulazione di u sangue.

  Purple Cabbage Benefici, danni è calori

Folate

Hè cunnisciutu ancu vitamina B9 folate Hà una varietà di funzioni in u nostru corpu è hè particularmente impurtante durante a gravidanza.

ramu

U ramu hè un minerale impurtante per u nostru corpu. A carenza pò avè effetti avversi nantu à a salute di u core.

Manganese

Un oligoelementu chì si trova in a maiò parte di l'alimenti è l'acqua potabile. Manganese, per via di u so altu cuntenutu di l'acidu fiticu soiaHè pocu assorbita da

Fosforu

A soiaun bon minerale, un minerale essenziale fosforu hè a fonte.

tiamina

Cunnisciuta ancu com'è vitamina B1, a tiamina ghjoca un rolu impurtante in parechje funzioni di u corpu.

Altri composti vegetali truvati in a soia

A soia Hè riccu in diversi composti vegetali bioattivi:

Isoflavones

L'isoflavoni, una famiglia di polifenoli antioxidanti, anu una varietà di effetti per a salute. A soia Contene quantità più altu di isoflavoni cà qualsiasi altru alimentu cumuni.

L'isoflavoni sò fitonutrienti simili à l'estrogenu di l'hormone sessuale femminile è appartenenu à a famiglia di sustanzi chjamati fitoestrogeni (estrogeni vegetali). A soiaI tipi principali di isoflavoni sò genistein (50%), daidzein (40%), è glicitina (10%).

L'acidu fiticu

Si trova in tutti i sementi di e piante àcitu fiticu (fitate)influenza l'assorbimentu di minerali cum'è zincu è ferru. U nivellu di questu acidu pò esse ridutta da a coccia, spuntà o fermentazione di i fasgioli.

saponine

Saponini, una di e classi principali di composti vegetali, sò stati truvati per calà u colesterolu in l'animali.

Chì sò i benefici di i fasgioli di soia?

Reduce u risicu di cancru

U cancer hè una di e cause principali di morte in u mondu oghje. Manghjendu a soiahè ligata à l'aumentu di u tessulu di u pettu in e donne, ipoteticamente aumentendu u risicu di cancru di mama.

In ogni casu, a maiò parte di i studii d'osservazione mostranu chì u cunsumu di prudutti di soia pò riduce u risicu di cancru di mama.

I studii mostranu ancu un effettu protettivu contru u cancer di prostata in l'omi. Isoflavones è composti di lunasin sò rispunsevuli di l'effetti anti-cancer.

Sollievu di i sintomi di a menopausa

Ménopause, hè u periodu in a vita di una donna quandu u so ciclu menstruali si ferma. Di solitu, ci hè una diminuzione di i livelli di estrogenu; Provoca sintomi scomodi cum'è sudazione, vampate di calore è cambiamenti d'umore.

E donne asiatiche - in particulare e donne giapponesi - sò menu prubabile di sperienze i sintomi di a menopausa cà e donne in altre parti di u mondu. I sperti attribuiscenu questu à l'altu cunsumu di prudutti di soia in Asia. 

Studii soiaMostra chì l'isoflavoni, una famiglia di fitoestrogeni truvati in

Mantene a salute di l'osse

L'osteoporosi causa una diminuzione di a densità di l'osse è un risicu aumentatu di fratture, in particulare in e donne anziane. U cunsumu di prudutti di soia reduce u risicu di l'osteoporosi in e donne in menopausa. Questi effetti benefici sò dovuti à isoflavones.

Pò cuntrullà l'aumentu di pisu è i livelli di colesterol

Diversi studii animali è umani anu dimustratu chì u cunsumu di proteina di soia reduce u pesu di u corpu è a massa di grassu. A soiaAiuta à abbassà i livelli di colesterolu plasma è trigliceridi.

In un studiu di ratti, i ratti obesi / grassi sò stati alimentati cù proteini di soia o caseina isolati cù altri ingredienti per trè settimane.

Hè statu osservatu chì i rati alimentati cù a proteina di soia avianu un pesu corpu più bassu cà a caseina. I livelli di trigliceridi di u plasma è di u fegatu sò stati ancu signalati per esse bassu.

Metadata cù studii umani, soia mostra chjaramente l'effettu pusitivu di a supplementazione nantu à u pesu di u corpu. L'isoflavoni sò pensati per esse l'ingredienti attivi daretu à questu effettu.

Manghjendu a soia pò cuntrullà u pesu di u corpu in l'individui obesi è quelli cù u pesu corpu normale (IMC < 30).

Pò aiutà à gestisce a diabetes

a vostra dieta soia A supplementazione cù pò aiutà à migliurà u cuntrollu di zuccaru in sangue in i malati cù a diabetes mellitus 2.

I carbuidrati cumplessi, a proteina, a fibra dietetica è i minerali ponu cuntribuisce à questu effettu. I fitoestrogeni è i peptidi di soia ponu ancu aiutà cù questu. Questu diminuite u valore glicemicu di i legumi è benefiziu l'individui cun diabetes.

A soiaI fitochimici in questu sò antioxidanti putenti. U cunsumu pò prutege l'individui cù diabete da danni oxidativi chì ponu aggravà a diabetes.

Pò prumove a salute di u core

A soiaHè ancu assuciatu cù benefici cardiovascular, grazia à i so isoflavoni.

A soia I so isoflavoni abbassanu u nivellu di colesterolu cattivu (LDL) in u sangue, per quessa ùn hè micca agitu da i radicali liberi per furmà placche aterosclerotiche. Se si formanu sti plaques, causanu inflammazioni di i vini sanguini, attivando l'aterosclerosi.

Studi animali è umani indicanu chì a presenza di soia in a dieta pò migliurà a salute cardiovascular. A soia pò aiutà à cumbatte a inflamazioni, chì hè una di e cause principali di a malatia di u cori.

Questu hè sustinutu da un aumentu di l'excrezione di sodiu urinariu. Questi fitoestrogeni agiscenu nantu à i receptori di l'estrogenu è inibiscenu u sistema enzyme chjave chì provoca ipertensione.

Puderà trattà i disordini di u sonnu è a depressione

In un studiu giapponese, l'assunzione di isoflavone più altu hè stata ligata à una migliore durata è qualità di u sonnu. Fonti ricche di isoflavoni soia pò esse utile in questu sensu.

  Beneficii di lenticchie, danni è valore nutrizionale

L'estrogenu hè unu di l'hormone chì agisce nantu à u cervellu è ghjucà un rolu in a regulazione di u sonnu. Parechji studii di terapia di sustituzione hormonale anu dimustratu chì l'estrogenu insomniapruvendu a so capacità di alleviare l'inquietudine è a depressione.

Beneficii di a soia per a pelle

A soiaHà parechji beneficii per a pelle. Hè un bonu moisturizer, prevenendu i segni di l'anziane, cum'è arrughe è linee fini. in Vitamina E Proporciona a furmazione di novi cellule di a pelle invece di cellule morte. Si rinforza ancu unghie.

A soiaMostra effetti antiinfiammatori, stimolanti di collagene, antioxidanti, schiaritura di a pelle è prutezzione UV.

Contenenu cumpunenti bioattivi cum'è tannini, isoflavonoidi, inhibitori di tripsina è proanthocyanidins. L'estratti ricchi di sti cumpunenti sò rappurtati per esse benefica in a cosmetologia è a dermatologia.

A soia L'inhibitori di tripsina (una proteina particulare in a soia) sò stati trovati chì anu proprietà di depigmentazione. In studii, ponu riduce a deposizione di pigmentu. A soiaL'antociani impediscenu ancu a produzzione di melanina.

In studii di ratu estratti di soiaRiduzzione di arrughe è inflammazioni causate da i raghji UV. Aumenta ancu u collagene è l'elasticità di a pelle.

Daidzein, unu di l'isoflavoni di soia, in questi ratti dermatite atopicainibite i miccanismi cellulari chì portanu à

numerosi studii, soiasustene fermamente e proprietà anti-cancro L'amministrazione orale è topica di genisteina hà dimustratu una inibizione significativa di u cancru di a pelle indotta da UV è l'anzianu in mudelli di mouse. 

Benefici per i capelli di soia

Alcune ricerche soiaQuestu suggerisce chì e bevande fatte da u meli pò aiutà à trattà a calvicie.

Sicondu i rapporti, spessu soia L'assunzione di bevande hè stata trovata per prutegge contra l'alopecia androgénica moderata à severa (una forma cumuni di calvicie).

A soia Les boissons sont riches en isoflavones. Diversi rapporti dichjaranu chì l'isoflavoni ponu esse protettivi contra a calvicie.

Chì sò i danni di a soia?

A soia Ancu s'ellu hè riccu in nutrienti cum'è calciu, ferru, zincu è aminoacidi, pò causà certi effetti secundari.

Quandu si cunsuma in eccessu, pò interferiscenu cù e droghe di regulazione di a tiroïde è causanu sbilanciu di testosterone, allergii è proliferazione di u cancer.

Inoltre, l'usu à longu andà di grandi quantità di prudutti di soia pò esse micca sicuru.

A soia U prublema più grande cù isoflavoni hè u so cuntenutu. A soiaHè un reservoir di phytoestrogens (isoflavones) strutturalmente è funziunale simili à l'hormone estrogenu in u corpu. L'isoflavoni sò una classa di fitoestrogeni (chjamati ancu proteini di soia) chì si trovanu in i prudutti di soia è di soia. 

I fitoestrogeni di soia sò stati usati per cumpensà a carenza di l'hormone estrogenu. A proteina di soia hè parti di a terapia di sustituzione di l'estrogenu datu à e donne in menopausa.

Certi studii epidemiologichi suggerenu chì l'ingesta dietetica di fitoestrogeni pò riduce l'incidenza di malatie cardiovascular postmenopausal, osteoporosi è vampate di calore, frà altri sintomi. Inoltre, i dati cunflitti sò stati infurmati nantu à u putenziale di i fitoestrogeni per prevene i cancers di pettu è di prostata.

Tuttavia, i benefici di a soia ùn sò micca chjaru. In fatti, parechji altri studii notanu chì a proteina di soia pò causà dannu potenziale. Richiesta effetti latu di a soia...

Pò interferiscenu cù a regulazione di a tiroïde

L'alimenti di soia ponu aumentà u risicu di sviluppà l'ipotiroïdismu in e persone cù a funzione di tiroïde. Tali individui ponu sviluppà bozzu è a malatia di tiroïde autoimmune. Stu risicu hè ancu aumentatu quandu l'ingesta di iodu di un individuu hè bassu.

L'isoflavoni di soia sò stati trovati per inibisce l'attività di una enzima chjamata peroxidase di tiroide. Questa enzima hè necessaria per a sintesi di l'hormone di tiroïde. Dunque, pudete correre u risicu di l'ipotiroïdismu quandu manghjate troppu proteina di soia.

I prudutti di soia interferiscenu ancu cù l'absorzione di levothyroxine (L-thyroxine), una droga usata per trattà a carenza di l'hormone di tiroide. Pudete esse cunsigliatu di ùn cunsumà a proteina di soia si avete un sbilanciamentu di a tiroïde, cum'è e proteine ​​​​di soia parenu alterà a dispunibilità di i medicazione.

In ogni casu, solu una alta ingesta di isoflavoni di soia ùn aumenta micca u risicu di l'ipotiroïdismu, salvu s'ellu hè cumminatu cù un cunsumu di iodu dieteticu inadegwatu.

Dunque, l'effettu di a proteina di soia nantu à a glàndula tiroidea hè cuntruversu. Più ricerca deve esse fatta nantu à questu.

Pò causà un sbilanciu di testosterone

Un studiu hè statu realizatu nantu à 56 sughjetti maschili chì cunsumanu 12 g di isolatu di proteina di soia ogni ghjornu per quattru settimane. In u risultatu, u nivellu di testosterone di serum hè cascatu da 19%. A proteina di soia hè stata trovata per riduce i livelli di testosterone di serum in l'omi sani, anche se e dati sò inconsistenti.

A proteina di soia hè ancu dettu di avè effetti avversi nantu à a funzione riproduttiva masculina. Tuttavia, ùn ci hè micca un studiu specificu nantu à questu sughjettu.

In fatti, certi studii animali indicanu chì l'isoflavoni di soia ùn producenu micca effetti feminizzanti nantu à l'omi.

A maiò parte di l'osservazioni sò basati nantu à studii di laboratori è animali. Dunque, a relazione trà isoflavoni di soia è testosterone ùn hè micca cuncludente.

  Chì ghjè u millet, chì hè bonu per ? Benefici è valore nutrizionale di Millet

rapportu di proteina di soia

allergie à la soia

I prudutti di soia ponu causà allergii o ipersensibilità in i zitelli è adulti. In generale allergie à la soiaprincipia in a zitella cù una reazione à i prudutti di soia, chì ponu causà allergii o ipersensibilità in i zitelli è adulti.

allergie à la soia Di solitu principia in a zitella cù una reazione à a formula di soia. In ogni casu, a maiò parte di i zitelli superanu a so allergia di soia.

Di solitu, l'allergii di soia hè scomoda, ma micca severa. Una reazione allergique à a soia hè raramente spaventosa o fatale.

allergie à la soiaI sintomi ponu include tingling in a bocca, eczema o prurito di a pelle, wheezing, diarrea, dolore abdominal, vomitu è ​​rash di a pelle.

Sì avete qualchissia di sti sintomi, allergie à la soiapudete avè. Fate una prova per cunfirmà l'allergii. Se u risultatu di a prova hè pusitivu soia è i prudutti di soia deve esse evitati.

Puderà aumentà u risicu di crescita di u cancer

L'isoflavoni di soia (unu di elli genistein) ponu stimulà a proliferazione di cellule cancerose in u corpu. Questu hè soprattuttu veru in u casu di u cancru di pettu dipendente da l'estrogenu, postu chì l'isoflavoni di soia tendenu à avè effetti estrogeni.

Sicondu studii in animali, a genisteina pò disturbà u ciculu cellulare è innescà u sviluppu di tumore. Agisce attivando i receptori di l'estrogenu.

In cuntrastu, i studii umani mostranu una relazione inversa trà u cancer è l'isoflavoni. L'ingaghjamentu di soia hè statu ancu truvatu per riduce l'incidenza è a mortalità da u cancru di mama. Questu pò esse dovutu à l'effettu anti-estrogenicu esercitatu da i fitoestrogeni.

A quantità è a fonte di isoflavoni di soia influenza ancu assai u risicu di cancru di mama.

Pò causà prublemi in i zitelli

E formule di l'alimentariu per u zitellu cuntenenu quantità moderate di proteini di soia / isoflavoni. I zitelli alimentati cù sti formule sò esposti à 5,7-11,9 mg d'isoflavoni / kg di pesu di corpu durante i primi quattru mesi di vita.

Questi zitelli sò esposti à 6-11 volte più isoflavoni chì l'adulti. Chistu pò purtà à disfunzioni in a salute riproduttiva è a funzione endocrina in u zitellu. L'isoflavoni principali, daidzein è genistein, si liganu preferenzialmente à i receptori di l'estrogenu in u corpu.

Tuttavia, sti risultati sò basati nantu à studii animali. I studii umani ponu dà un risultatu diversu. Inoltre, e formule di soia attualmente dispunibili ùn mostranu micca una toxicità clara in i zitelli sani. Dunque, cunsultate u vostru pediatricu prima di utilizà una formula di soia per u vostru zitellu.

Chì prudutti di soia deve esse evitata?

Hè impurtante per esse in moderazione è manghjà bè. Sceglie u tipu di prudutti di soia ghjustu pò prutezzione di l'effetti negativi citati sopra.

Quandu si dà una scelta trà l'alimenti di soia naturali è l'isolatu di proteina di soia, optate per l'opzioni naturali. Evite i prudutti di soia industriale si avete una carenza di iodu o un sbilanciu di tiroïde.

Cumu cuciri i fasgioli di soia?

quì soia è una ricetta d'insalata deliziosa è faciule preparata cù quinoa ...

Insalata di quinoa è soia

materiali

  • 2 tazzi di quinoa rossa secca
  • 4-5 vetri d'acqua
  • 1 tazza di soia
  • 1 grande mela
  • 1 aranciu
  • 1 tazza di broccoli di fiori chjuchi
  • 1/4 tazza di tomate piccatu
  • 2 cucchiara di aneto finamente piccatu
  • sali

Cumu hè fattu?

– Foglia quattru bichjeri d'acqua in una casseruola è aghjunghje dui bicchieri di quinoa.

– Cogliu finu à chì a quinoa hè ben cotta (15-20 minuti dopu chì l'acqua bolli).

– Mettete da parte è lasciate raffreddare.

– Tagliate a mela in picculi pezzi.

– Aghjunghjite i fiori di broccoli è i pomodori tritati. (Pudete ancu aghjunghje feta o cottage cheese à sta insalata).

– Grattughjate l'aranciu nantu à a quinoa cotta è fresca.

– Aghjunghjite a soia è e foglie di aneto tagliuzzate.

– Agite è spruzzate un pocu di sale à u gustu.

- Servite l'insalata.

- GUSTETE U VOSTRE PASTORE !

Di cunsiguenza;

A soia Hè riccu in proteine ​​​​è una bona fonte di carbuidrati è grassu. Hè riccu in diverse vitamini, minerali è composti vegetali benifichi cum'è isoflavoni. 

Per quessa, u cunsumu regulare di prudutti di soia allevia i sintomi di a menopausa è reduce u risicu di cancru di prostata è di mama. In ogni casu, pò causà prublemi digestivu è suppressione a funzione tiroidea in individui predisposti.

Condividi u post!!!

Lascia un Audiolibro

U vostru indirizzu email ùn serà micca publicatu. Campi richiesti * sò marcati cù